تشویق و تنبیه
?بهترین روش برای تشویق و تنبیه، رتبهبندی و ایجاد سیر مشخص در آنهاست. اینکه مثلا در موارد تنبیه، ابتدا از تغافل استفاده شود؛ به این معنا که مربی خودش را به ندیدن یا نشنیدن رفتار دانشآموز بزند و رأاسا به دنبال اصلاح رفتار او نرود. همچنین یکی دیگر از مراحل ابتدایی در تنبیه، محروم کردن فراگیر از پاداش است. معمولا کسانی که در همان قدم اول و پس از مشاهده رفتار اشتباه دانشآموزان، سریع و مستقیم تصمیم به اصلاح رفتار آنها میگیرند، دچار افراط در دافعه میشوند و این عمل به مدیریت مستبدانه ختم خواهد شد که جز اثر منفی، سود و فایدهای ندارد.